Kundalini Joga nazywana jest Jogą Świadomości. Jest to dynamiczne, potężne narzędzie, które ma na celu dać ci doświadczenie duszy, wzmocnić system nerwowy i zwiększyć intuicję. Dzięki mantrze (świętemu prądowi dźwiękowemu), mudrze (pozycjach ręki, by stworzyć określony przepływ energetyczny), ćwiczeniom fizycznym (asanom), relaksacji i medytacji zachodzi w nas przemiana od środka na zewnątrz


Ta szczególna technologia daje nam korzyści w postaci: 

  • unikalnego wkładu w rozwijanie potencjału ludzi i radzenie sobie z problemami, 
  • w ciele - wytwarza witalność, 
  • w umyśle - przebudza inteligencję oraz rozwija mądrość i intuicję, 
  • w sercu - ustanawia współczucie,
  • w świadomości każdej osoby - buduje klarowność do działania z nieustraszoną integralnością.


Szybko zauważalne zmiany i efekty tych ćwiczeń, to:

  • poprawa samopoczucia i zdrowia
  • więcej energii do działania i funkcjonowania w codziennym życiu
  • poprawa jakości snu
  • redukcja stresu i większa odporność na stres
  • rozwijanie swoich osobistych zasobów aby lepiej funkcjonować w życiu prywatnym i zawodowym
***
Zajęcia jogi kundalini mają swoją stałą strukturę:
  • mantry początkowe
  • rozgrzewkę 
  • zestaw ćwiczeń (kriję) dla uzyskania określonego efektu 
  • relaks 
  • medytację 

Mantry początkowe, rozpoczynające praktykę jogi kundalini: 
Ong Namo Guru Dev Namo  oznacza ukłon do naszej wyższej jaźni, łączy nas z naszym wewnętrznym nauczycielem, prowadzi duchowo podczas zajęć zarówno nauczyciela jak i uczniów. 
Ad Guray Nameh, Jugaad Gurey Nameh, Sat Guray Nameh, Siri Guru Dayv-ay Nameh - otwiera nas na przewodnictwo i ochronę. Dosłownie znaczy - "Skłaniam się pierwotnej mądrości, Skłaniam się mądrości prawdziwej przez wieki, Skłaniam się prawdziwej mądrości, Skłaniam się wielkiej niedostrzegalnej mądrości." 
Sat Naamtą mantrę śpiewamy na zakończenie zajęć. Sat znaczy - prawda - rzeczywistość naszego istnienia. Naam znaczy - tożsamość. Śpiewanie tej mantry przebudza duszę i równoważy pięć żywiołów.

***
Jak się przygotować do zajęć?
  • Przyjdź 10 min przed zajęciami. Zajęcia rozpoczynają się punktualnie. Osoby spóźnione nie będą mogły uczestniczyć w sesji.
  • Zalecane jest, aby ok 2 godzin przed zajęciami nie jeść.
  • Nie ćwiczymy pod wpływem alkoholu i innych środków odurzających.
  • O dolegliwościach i chwilowych niedyspozycjach poinformuj prowadzącego przed zajęciami.
  • Jogę ćwiczymy boso.
  • Zabierz wygodny strój do ćwiczeń. 
  • W zajęciach mogą uczestniczyć osoby początkujące, zaawansowane i nigdy wcześniej nie ćwiczące żadnej formy jogi. 
  • Podczas wykonywania ćwiczeń słuchamy swojego ciała i odnosimy się do niego z szacunkiem.
***
Kiedy poruszamy ciałem, świadomie oddychamy i medytujemy, możemy potrząsnąć stare wzorce i zastąpić je nową lepszą jakością,
tworzyć nowe wzorce, zwyczaje i styl życia. Podejmuj lepsze decyzje, aby mieć lepsze życie.
***

Serdecznie zapraszam na zajęcia indywidualne, grupowe, warsztaty tematyczne i wyjazdowe Kundalini Jogi według Yogi Bhajana.
Instruktorka międzynarodowego kursu nauczycielskiego Jogi Kundalini według przekazu Yogi Bhajana (certyfikowany przez KRI - Kundalini Research Institute)

Ania Michalska | Devi Onkar